top of page
Vyhledat
  • panzeruvzapisnik

Nafukovací karimatka do hrníčku

Přiznám se bez mučení. Cestování s co nejlehčím batohem se u mě stalo lehkou posedlostí. Nechce se mi tahat těžké vybavení a tak se snažím vybavit věcmi, které splňují můj požadavek na váhu a kvalitu a přitom nezatížit rozpočet. Před letošním výletem se hned po stanu stala největší věcí v batohu karimatka. A tak byl čas pokusit se o redukci rozměrů a váhy právě u ní.


Až do letoška mi přišla moje samonafukovací karimatka od Husky jako úžasná věc. Její váha něco málo pod kilogram a relativně malé rozměry plně dostačovaly. Jenže pak jsem si pořídil spacák menší než karimatka a už byl oheň na střeše. Začal jsem se tedy poohlížet jak snížit váhu a objem při zachování komfortu. Chvíli jsem si pohrával s myšlenkou vybrat si z kategorii tzv. alumatek, které jsou lehké a skladné. Jenže nerad spím na studené zemi a klacíky, či kameny v zádech také nejsou mým šálkem kávy. Takže jsem alumatky rychle opustil.


Druhou možností bylo poohlédnout se v kategorii samonafukovacích karimatek a zakoupit nový model. Přeci jen mám s touto kategorii své zkušenosti a jsem s ní spokojen. Jenže po několika dnech hledání jsem zjistil, že redukce váhy a rozměrů, které je možné oproti stávajícímu stavu dosáhnout by neodpovídala vynaloženým prostředkům. Ale ještě je tu jedna kategorie, která byla pole neorané.




Jedná se o kategorii samonafukovacích karimatek. Jejich předností je právě skladnost a nízká hmotnost. Nevýhodou naopak náchylnost k poškození a vyšší pořizovací cena. Existují karimatky s celo nafukovací plochou nebo karimatky žebrované, či jejich kombinace. Byl jsem nadšený. To je to co jsem hledal. Váha se v této kategorii pohybuje v par stovkách gramů a rozměr v pár centimetrech. Jenže ta cena. Navíc jsem si nebyl jistý jestli karimatka opravdu bude aspoň tak pohodlná jako samonafukovačka. Investovat tisíce se mi moc nechtělo a ta jsem se podíval jestli nenajdu o něco levnější alternativu.


Karimatka do hrníčku


Na jednom z nejmenovaných čínských serverů mě zaujala nafukovací karimatka pod názvem: New Sale Ultralight Inflatable Air Mattress Sleeping Pad Outdoor Bed Camping Mat za přibližně 22$ i s poštovným. A tak jsem se rozhodl výrobek vyzkoušet a objednal. Zanedlouho přišel balíček. Trochu jsem znejistěl , když jsem viděl jeho rozměry, ale po jeho otevření jsem jásal radostí. Uvnitř byla opravdu karimatka. Na víc je součástí i opravná sada, pokud karimatku propíchnete. S úžasem jsem zasunul složenou karimatku do prázdného hrníčku na kávu. Ven koukala jen půlka. A váha něco přes 230g. Prostě paráda. Doma jsem ji hned vybalil a nafoukl. Přeci jen jsem si nebyl úplně jistý, jestli se na čínskou velikost vejde normální evropan se skoro 190 cm. A žádný problém s tím nebyl. Navíc byla karimatka pohodlná a tak jsem se těšil, až ji vyzkouším v terénu.



Letošní výlet do Švédska byl právě tím testem. Karimatka obstála na výbornou. Vše fungovalo tak jak má. Nic se nerozbilo ani nepokazilo. Karimatka dobře izoluje a příjemně se na ní leží. Navíc je v mžiku vyfouknutá a složená. Při nafukování musíte sice fouknout o trochu víc než u samonafukovačky, ale díky bezpečnostnímu ventilu si můžete dát i pauzu. Karimatku je ale vždy nutné oddělit od holé země, jinak zvyšujete riziko jejího propíchnutí. Pak budete muset buď lepit, nebo jste si právě pořídili podložku pod spacák :).


Takže pokud uvažujete o nafukovací karimatce určitě si ji vyzkoušejte. Pokud jste nadšení stejně jako já z každého gramu, který nemusíte během výletů nosit na zádech, určitě budete nadšeni. Jen tu platí dvojnásob, že kolik péče karimatce dáte, tolik pohodlí vám vrátí.



643 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page